مشخصات فنی اسکلت قفس

ابعاد قفس

۶۰۰ میلیمتر در ۶۰۰ میلیمتر بر اساس استاندارد مرغ تخم گذار (هر سر مرغ ۴۰۰ سانتیمتر مربع) در نظر گرفته شده است که قابلیت گنجایش ۹ سر مرغ را دارد

پایه های قفس

از ورق گالوانیزه به ضخامت ۱/۵ میلیمتر ساخته شده است. جهت ایجاد استحکام زیاد برای هر قسمت قفس یک عدد پایه در نظر گرفته شده است.

اتصال طولی پایه های قفس از ورق گالوانیزه به ضخامت ۱ میلیمتر ساخته شده که باعث افزایش استحکام پایه ها و نهایتا قفس می شود.

دیواره های جدا کنده طولی قفس

از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰٫۶ میلیمتر ساخته شده است. بر روی این دیوارها مخل مورد نیاز جهت عبور لوله های آبخوری و کانالهای V شکل جمع آوری آب تعبیه شده است. این دیوارهای جدا کننده بر روی پایه قفس ثابت و فیکس می شوند.

دیواره های جدا کننده عرضی قفس

از توری های بافته شده از مفتول های سیاه ۲/۲ و ۴/۵ میلیمتری که پس از نقطه جوش گالوانیزه شده اند ساخته شده است.

کف توری قفس ها

از توری های بافته شده از مفتول های سیاه به ضخامت ۲/۲ میلیمتری که پس از نقطه جوش گالوانیزه می شوند. برای دستیابی به میزان حداقل تخم مرغ شکسته و ترک خورده، شیب و انعطاف استاندارد در ساخت و نصب کف قفس ها در نظر گرفته شده است. توری های کف قفس به وسیله ۳ عدد مفتول به ضخامت ۵ میلیمتر مهار شده اند.

قطعات محافظ سینه مرغ  از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰٫۵ میلیمتر ساخته شده است تا در شرایط مناسبی برای تکیه گاه سینه مرغ ایجاد کند.

درب قفس ها

در قسمت جلوی قفس ها دربهای کشویی ساخته شده از مفتول های سیاه ۵/۴ میلیمتری که پس از نقطه جوش گالوانیزه شده اند برای مرغ امکان دسترسی راحت به دان را فراهم نموده است.